מזגן טורנדו מקרר חלש

 

שלום, שמי ליאור מכפר סבא. ברשותי מזגן טורנדו מיני מרכזי 5 כ"ס בן 5 שנים. בזמן האחרון המזגן לא מקרר כבעבר ובנוסף ישנה נזילת מים מהמזגן שהרטיבה את תקרת הגבס, שעליה ניכרים כבר סימני הרטיבות והעובש. האם יש קשר בין נזילת המים לתפוקת הקירור של המזגן?

מהו הגורם לנזילת מים?

האם אוכל לתקן את הנזילה בעצמי או שמא יש להזמין טכנאי מזגנים?

 

שלום ליאור,

בפנייתך לא ציינת מתי בפעם האחרונה מילאת גז במזגן. ניתן להסיק כי נזילת המים באה כתוצאה מחוסר גז במזגן. לגבי דליפת גז הזמן מומחה ל- תיקון מזגנים עם ניסיון בתיקון דליפות גז.

אינני שולל אפשרות של נזילת מים, בעקבות סתימה שנגרמה ע"י הזנחה כלומר: שלא בוצע ניקוי פילטרים ממושך ובעקבותיו הצטברות של אבק וליכלוך, הסותם את מעבר המים במזגן.

כאשר יש חוסר בגז סוללת המאייד קופאת וכתוצאה מהקרח שמפשיר, ישנה נזילת מים.

מזגן הסתום ע"י ליכלוך מוריד את תפוקת הקירור בצורה משמעותית.

לשאלתך האם תוכל לתקן את הנזילה בעצמך? התשובה היא שאתה יכול לנסות, במידה ותיתקל בקושי מסויים השתמש בשרות של טכנאי מזגנים מורשה.

ראשית יש צורך לפתוח את תקרת הגבס על מנת להגיע למזגן.

שנית יש לנקות את הסוללה מליכלוך ואבק שהצטבר, ייתכן ופעולה זו תקשה עלייך מאחר ויש צורך להשתמש בחומר כימי המכונה דגריזר שלא מומלץ לשימוש ע"י אנשים שאינם בעלי מקצוע.

אתן לך מס' עצות על מנת למנוע הישנות של נזילת מים בעתיד:

הקפד לנקות את הפילטרים מידי חודש בזמן הפנוי, טיפול של 20 דקות ותשומת לב למזגן תסייע במניעת נזילת מים בעתיד וכמובן תחסוך לך בעלויות כספיות מיותרות.

הזמן טכנאי לביתך על מנת שזה יבדוק את לחצי הגז ב- טורנדו מזגנים על מנת לשלול אפשרות של דליפת גז במזגן.

טיפול עונתי ע"י טכנאי מידי חצי שנה תאריך את חיי המזגן.

אשמח לעמוד לשרותך בכל עת ובכל שאלה.