אלקו מזגנים מקצר

 

יש לי מזגן של אלקו קטן בכל חדר, ארבעה במספר ועוד מזגן אחד גדול של שלוש וחצי כוח סוס גם הוא של חברת אלקו מזגנים. השבוע נאלצתי להזמין טכנאי מזגנים, מאחר ואחד מהמזגנים הקטנים שברשותי החל מקצר. כל המזגנים חדשים יחסית, שנתיים וחצי לערך, וכול המזגנים הותקנו באותו הזמן.

טכנאי מזגנים אמר שהקבל של המנוע מאוורר החיצוני נשרף ובגלל זה יש קצר.

שאלתי היא מה הקשר בין הקבל לקצר ? ואיך אני יכול להימנע מתקלה כזו בעתיד בשאר המזגנים שיש לי?

שאלה נוספת: איך זה שכול המזגנים הותקנו באותו הזמן ולמה דווקא המזגן הזה התקלקל ובזמן כל כך קצר של פעילות הוא כבר זקוק לתיקון מבין חמשת המזגנים שברשותי? האם זה תפעול לא נכון של המזגן ומה אפשר לעשות על מנת להימנע מתקלות בהמשך. האם בחירת המזגן אלקו היא באמת בחירה נכונה?  אנונימי מתל אביב.

 

שאלתך מורכבת. אנסה לענות לך בקצרה לגבי הקשר בין קצר המזגן לקבל של המנוע מאוורר:

קצר במזגן יכול להיגרם מהרבה סיבות. אחת הסיבות היא אכן עליית לחץ הגז עקב כך שאין קירור מספיק ליחידה החיצונית ועל ידי כך צריכת החשמל עולה עד כדי הפסקת המפסק בלוח החשמל. אלקו מזגנים משתמשים ברכיבים איכותיים בעלי תו תקן אירופאי וישראלי שעברו בדיקות דקדקניות.

אין ממש אפשרות להימנע מתקלות ומהצורך של תיקון מזגנים (ישנם אנשים שמתפרנסים מזה) אך עם זאת טיפול מונע באמצעות בדיקה שנתית על ידי טכנאי מזגנים, ניקוי מסננים, חיזוק חוטי חשמל במזגן וניקוי היחידה החיצונית יאפשרו זרימת אוויר חופשית של המאוורר החיצוני.

לגבי מזגני אלקו, כאמור אלקו מזגנים משקיעה רבות בפיתוח מזגנים איכותיים וכל הרכיבים מהם מיוצרים המזגנים הינם ברמה גבוהה מהסטנדרט המקובל. כך שלדעתי בחירת המזגן היא בחירה מצוינת.

לגבי שאלתך מדוע דווקא המזגן הזה, מתוך חמישה מזגנים? אין לי תשובה חד משמעית. כמו שאמרתי בדוק מידי שנה, על ידי טכנאי מזגנים וכמו כן טיפול תקופתי יאריך את חיי המזגן ותהנה מתפוקת מזגן איכותית.